High-endowe coupe zaprojektowano w słynnym studiu Pininfarina. Legendarna firma była odpowiedzialna również za produkcję 406 Coupe.
Dzieło Pininfariny może być obiektem studiów nad designem samochodowym. Czystość linii harmonizuje z funkcjonalnością kształtów wyrzeźbionych przez tunel aerodynamiczny włoskiego studia. Nie ma ani jednego zbędnego przetłoczenia. Przód zwieńczono pyskiem rekina. W połączeniu z wąskimi reflektorami wygląda ostro.
210 koni po poprawkach od Porsche wystarczy na większość dużo nowszych wozów. Fotele firmy Recaro, fabryczna rozpórka, hamulce Brembo, opony Michelin Pilot. Niczego tu nie brakuje.
Ta limitowana wersja na siedemdziesięciolecie Pininfariny, oprócz wzmocnionego silnika V6, charakteryzuje się unikatowym kolorem nadwozia, nazwanym „szary Hades”, od greckiego boga zmarłych. Wyjątkowy jest też kolor tapicerki skórzanej. Wnętrze wersji Settant’anni wzbogacono dodatkami z lakierowanego drewna, a zagłówki foteli ozdobiono znakami Pininfarina. Z zewnątrz wyróżniono ją srebrnym grillem i kołami z prototypu Peugeot Nautilus. Tabliczkę z numerem auta umieszczono nad schowkiem. Wszystko to daje poczucie luksusu i wyjątkowości.
Doskonała kombinacja wyposażenia
Auto ma najwyższy pakiet wyposażenia, ale bez przestarzałej nawigacji czy szyberdachu, który tylko zakłóciłby te czyste linie. Samochód posiada auto-adaptującą się automatyczną skrzynię biegów z trybem sportowym. Dzięki temu, można tak egzotycznym autem wygodnie jeździć na co dzień. 406 Coupe V6 w automacie robi setkę w 8,5 sekundy. Automatyczna skrzynia doskonale pasuje do tego samochodu. Do tego smaczek w postaci oryginalnego odtwarzacza kaset magnetofonowych i fabryczna zmieniarka płyt CD w bagażniku. Cała ta unikatowa kombinacja wyposażenia czyni ten egzemplarz absolutnie ponadczasowym. Jest wszystko czego potrzebujesz i nic więcej. Prawdziwy klasyk.
Auto nie posiada żadnych modyfikacji. Jedynym usprawnieniem jest dedykowana dla tego modelu wkładka sportowa filtra powietrza kultowej firmy K&N umieszczona w oryginalnej obudowie układu dolotowego oraz sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Oba te usprawnienia minimalnie poprawiły brzmienie auta, ale nie zakłóciły i tak już fabrycznie pięknej symfonii silnika V6. Oczywiście samochód nigdy nie posiadał instalacji LPG.
Pełny serwis 2021
Auto przeszło pełny serwis. Wszystkie części eksploatacyjne zostały wymienione na nowe, i to na najlepsze, jakie są dostępne na rynku. Nowy zestaw rozrządu SKF z pompą wody, nowe świece zapłonowe Bosch, nowe cewki zapłonowe NGK, nowe filtry paliwa, oleju, kabinowy, powietrza, nowe tarcze i klocki hamulcowe firmy Brembo, nowe łączniki stabilizatora i tuleje Monroe, nowy rozrusznik Valeo, wszystkie płyny, akumulator Bosch, nowe żarówki Philips Longlife oraz nowe sportowe opony Michelin Pilot. Serwis jest udokumentowany fakturami.
Samochód nie jest w idealnym stanie. Jednak nie wymaga żadnego wkładu, żeby od razu się nim cieszyć. Jest gotowy do podróży, po przeglądzie i opłaconym OC (do listopada 2022).
Jest coś magicznego w tym egzemplarzu. Nawet jego numer, 788, jest wyjątkowy. To może być najlepsza szansa na zostanie właścicielem wersji Settant’anni. A może jedyna.
Wyprodukowano 1305 sztuk tej wersji







