MERCEDES W124 V8 E500- sprzedany

29 czerwca 2020

Rok produkcji: 1993

Moc silnika: 326 KM

Skrzynia biegów: Automatyczna

Rodzaj paliwa: Benzyna

Cena: 87 500 zł

Województwo: Wielkopolskie

Pojemność silnika: 5 000 cm3

Przebieg: 186 000 km

Kolor: Srebrny

Miasto: Poznań

Rok produkcji: 1993

Pojemność silnika: 5 000 cm3

Moc silnika: 326 KM

Przebieg: 186 000 km

Skrzynia biegów: Automatyczna

Rodzaj paliwa: Benzyna

Kolor: Srebrny

Cena: 87 500 zł

Miasto: Poznań

Województwo: Wielkopolskie

Informacje kontaktowe

Imię: Dominik

Numer telefonu: Auto sprzedane

Imię: Dominik

Numer telefonu: Auto sprzedane

Zdjęcia

Opis

Mercedes-Benz 500E – usportowiona wersja serii W124 opracowana w 1990 roku. Po udanej prezentacji modelu 300E postanowiono stworzyć konkurenta dla BMW w segmencie sedanów charakteryzujących się wysokimi osiągami przy jednoczesnym zachowaniu komfortu i funkcjonalności. Ten pomysł przedstawiono firmie Porsche, po czym zdecydowano się na współpracę. Mercedes 500E bazował na nadwoziu W124 – samochodu klasy średniej-wyższej. Wzorowano się na modelu 300E z silnikiem 6-cylindrowym o mocy 180 KM, przy projekcie pracowali inżynierowie z firmy Porsche. Cały samochód, zarówno nadwozie jak i silnik, montowano w zakładach Porsche, później odsyłano go z powrotem do lakierni Mercedesa. Do napędu użyto silnika Mercedes V8 4 zaworowego DOHC o pojemności 5 l i mocy 326 KM, pochodził on z modelu 500SL – R129. Pojazd oferowany był tylko z 4-biegową skrzynią automatyczną przejętą również z modelu 500SL. Układ zasilania silnika K-Jetronic zastąpiono nowocześniejszym Bosch Motronic. Przebieg krzywej momentu obrotowego silnika różnił się od normalnej wersji silnika V8 5 l. Maksymalna wartość wynosiła 480 Nm przy 3900 obr/min, gdy w seryjnym modelu 500SL wynosiła ona 450 Nm przy 3900 obr/min. Z tyłu zastosowano zawieszenie samopoziomujące (niveaux) z układem wielowahaczowym. Zrezygnowano z opon o niskim profilu poprawiających trakcję lecz zmniejszających komfort jazdy. W chwili debiutu na rynku 500E kosztowało 138000 DEM. To o 23000 drożej niż BMW M5 E34 i o 13000 więcej niż Lotus Omega, droższa w zakupie w tym segmencie była tylko Alpina B10 Biturbo. W 1992 roku 500E kosztował już 145 000 marek. Z kompletnym wyposażeniem dodatkowym i ze wszystkimi opcjami auto kosztowało niemal 200 tys. DEM. Jednymi z pierwszych nabywców tego modelu byli Michael Schumacher, Niki Lauda a także Rowan Atkinson.

Wyposażenie

ABS , Elektryczne szyby przednie , Poduszka powietrzna kierowcy , Wspomaganie kierownicy , ASR (kontrola trakcji) , ESP (stabilizacja toru jazdy) , Szyberdach , CD , Elektrycznie ustawiane lusterka , Poduszka powietrzna pasażera , Alarm , Elektryczne szyby tylne , Klimatyzacja automatyczna , Światła przeciwmgielne , Centralny zamek , Immobilizer , Radio fabryczne , Alufelgi , Elektrycznie ustawiane fotele , Podgrzewane przednie siedzenia , Tapicerka skórzana ,