W 1987 Lancia zaprezentowała sportową wersje swojego hot-hatcha – model delta Integrale. Samochód wyposażony w nietypowy na tamte czasy napęd na cztery koła legitymował się mocą 185km, a jego rajdowe zdolności był potwierdzane na kolejnych Oes’ach serii WRC. W 1991 roku Lancia zaprezentowała wersje Integrale Evo, samochód wyróżniał się szeregiem zmian mechanicznych, dodatkowym wyposażeniem oraz ostrzejszym wyglądem zewnętrznym. Prezentowana przez nas Delta to ostatnia, zaprezentowana w 1993 roku wersja EVO II która mimo niewielkich zmian charakteryzowała się jeszcze wiekszą mocą i lepszymi osiągami. Zamontowano min. nową sprężarkę Garret czy wtryski paliwa Magneti Marelli.
Sportowy rodowód tego samochodu zapisany jest na kartach historii, model delta zwyciężył w klasyfikacji generalnej rajdowych mistrzostw świata przez 6 kolejnych sezonów ( 1987-1993) a marka Lancia do dzisiaj uważana jest za najbardziej utytułowanego producenta aut rajdowych.












